Het is bijna zover: Caroline gaat het Proefhotel runnen! Een moment waar ze lang naar uitgekeken heeft. Is ze er klaar voor?
Grondige voorbereiding
Eind juni vorig jaar neemt Caroline contact met ons op. Na een oriëntatie via verschillende gesprekken, is de kogel eind juli door de kerk: we gaan ervoor! Sindsdien doorloopt Caroline stap voor stap de Mastertraining ‘Mijn Gouden Gastenbedrijf’ en de online training voor het Proefhotel. Werft ze haar gasten en hebben we elke week een CoachingsCall. In november treffen we elkaar voor een praktijkdag. En sinds 1 februari vertoeft ze in het Proefhotel om zich op de ‘werkvloer’ verder voor te bereiden.
Onze deelname aan de Emigratiebeurs in het tweede weekend van februari is inmiddels ‘heilig’, dus we plannen de inwerkperiode van Caroline er mooi om heen. “Voordat Hans en Nel 5 dagen in Nederland waren voor de beurs hebben ze mij 5 dagen ingewerkt. Na ruim een half jaar droogzwemmen kon ik eindelijk al het geleerde in praktijk brengen, zoals ontbijt maken, de geplande maaltijden koken, de afwas, schoonmaken en inkopen doen. Ik ben wel vooral een mens van doen.”
Aankomst team
Nu Caroline de meeste werkzaamheden onder de knie heeft, kan ze haar team inwerken. “Terwijl Hans en Nel in Nederland waren, heb ik 5 dagen voor mezelf gehad om hier lekker mijn eigen plek van te maken. Ik heb onder andere de Stube mijn eigen touch gegeven en ik heb het dorp en de omgeving verkend. Afgelopen maandagavond zijn zowel Hans en Nel als mijn teamleden Sabine en Mirjam bij het Proefhotel aangekomen. Voor mijn verjaardag zijn we gezellig met z’n allen uit eten gegaan. Een hele gezellige start van de inwerkweek met het team.”
Leren is proberen
Het is één groot leertraject voor Caroline en ze heeft er ontzettend veel zin in om het in de praktijk te brengen. Doel is om ervaring op te doen voor haar eigen toekomstige B&B ‘Roses Heart’. En dat leren gaat goed. Caroline: “We hebben al een enorme berg werk verzet met het team. Daarnaast hebben Nel en ik een enorm hoeveelheid boodschappen gedaan voor het eten van de gasten. Ik kijk mijn ogen uit. Wat een hoop! En morgen gaan we alle kamers klaarmaken voor de gasten.”
Feedback als cadeautje
Onze voorbereidende rol zit er bijna op. Ik – Nel – ga samen nog een keer met Caroline de boodschappen doen voor de hele week en de wisseldag doornemen. Tijdens de Proefhotelweken hebben we elke dag even een coachmoment en zijn we desgewenst vraagbaak. In de vakantieweken is daarnaast de ervaring en feedback van de Proefhotelgasten belangrijk: wat gaat goed, waar zijn ze enthousiast over? En wat kan nog net wat beter of anders? Ze kunnen het laten weten via de TOP&TIP-kaartjes. Wat is het grootste compliment dat je kunt krijgen, Caroline? “Dat de gasten zeggem dat ze een onvergetelijke wintersportvakantie hebben gehad met magische herinneringen.”
We merken elke keer hoe Caroline uitkijkt naar het moment om haar gasten daadwerkelijk te ontvangen: “Laat het maar gewoon lekker zover zijn. Ik heb er zoveel zin in!” En zoals we Caroline de afgelopen maanden hebben meegemaakt, gaat dat helemaal goed komen. En eigenlijk is het nu al geslaagd, want Caroline leeft haar motto:
“The biggest adventure you can take
is to live the life of your dreams.”
Heel veel succes, Caroline!